Webbshop

Vi har återkommande problem med vår webbshop. Webbshopen fungerar inte optimalt för alla resenärer och inte heller regelbundet, vilket vi är medvetna om. Testa gärna att använda webbshopen, men om det uppstår problem rekommenderar vi dig att testa igen vid ett senare tillfälle, besöka ett försäljningsombud eller ladda ombord på bussen.

Vi beklagar de problem som kan uppstå för dig som resenär och gör allt vi kan för att lösa problemet.

I vår webbshop kan du ladda ditt Resekort. Om du registrerar Resekortet i webbshopen får du borttappat-garanti. Det innebär att om du tappar bort ditt Resekort så får du ett nytt Resekort med de biljetter och den reskassa som du hade på ditt gamla Resekort. Du kan du även se ditt saldo och spärra ditt kort. Du kan också köpa periodbiljetter och ladda reskassa utan att registrera ett konto med ditt Resekort.

Att komma igång

Innan du kan handla i webbshopen behöver du ha ett Resekort. Du kan hämta ett nytt Resekort hos vår Kundcenter, närmaste försäljningsombud eller på bussen. Vi tar alltid ut en kortavgift på 30kr för nya Resekort. Det går däremot inte att beställa ett nytt Resekort via webbshopen.

1.    Gå till Webbshopen

2.    Klicka på registrera

3.    Fyll i kontonamn, lösenord, e-mejl och kontaktuppgifter, klicka sedan på Lägg upp konto. Ett aktiveringsmail skickas nu till din valda e-postadress

4.    Klicka på aktiveringslänken.

·         Om du inte får ett aktiveringsmejl – kontrollera skräpinkorgen.

5.    Logga in och registrera dina Resekort

Ladda före kl 18.00 dagen innan

När du köper periodbiljetter eller laddar din reskassa i webbshopen så dröjer det några timmar innan ditt Resekort uppdateras med köpet och laddningen av reskassa. Vi rekommenderar därför att du utför köp och laddningar på ditt Resekort i webbshopen före kl 18.00 dagen innan du ska resa.

Saldo

Det saldo som visas för reskassan, inkluderar inte det belopp som du just har laddat på eller som är under bearbetning i webbshopen. Det kommer att läggas på till ditt saldo ca ett dygn efter det att du har använt ditt Resekort på något av våra fordon. Under tiden kan du se dina senaste laddningar, tillsammans med andra köp under köphistoriken eller korthistoriken.

Glömt användarnamn och lösenord

Vi vet att det inte alltid är så lätt att komma ihåg alla användarnamn och lösenord. Det är inget du behöver oroa dig över. Här kan du få ditt lösenord skickat till din e-mejl och sedan skapa ett nytt lösenord om du vill det.

Jag har glömt mitt lösenord

Publicerat den: 4 november 2016